مشتری مداری
جذب مشتری بیشتر برای وکلا و مشاورین حقوقی مانند هر سازمان دیگری نیازمند مهارتها و استراتژیهای بازاریابی قدرتمند است. بسیاری از وکلا با آنکه در حرفهی خود از مهارت بالایی برخوردارند، اما متأسفانه توانایی جذب مشتری ندارند و همواره به این فکر میکنند که چگونه موکل جذب کنیم؟. شکی نیست که صنعت وکالت و حقوق هم مانند بسیاری از کسبوکارهای دیگر تحت تأثیر همهگیری کرونا قرار گرفته است. این بدان معنا است که وکلا و مشاورین حقوقی باید از ایدههای جدیدی برای سرپا ماندن شرکت خود استفاده کنند.
برای درک بهتر اهمیت جذب مشتری برای وکلا و مشاورین حقوقی بهتر است نگاهی به وضعیت این صنف در ایران داشته باشیم:
- در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 76 وکیل وجود دارد.
- به ازای هر 10 هزار پرونده 41 وکیل وجود دارد.
- متوسط میانگین جهانی به ازای هر 100 هزار نفر 240 وکیل است.
- آمار متوسط دنیا به ازای هر 10 هزار پرونده 195 وکیل است.
حوزهی عملکرد گستردهتر
هر چقدر که به عنوان وکیل و مشاور حقوقی در زمینههای بیشتری تخصص داشته باشید و خدمات حقوقی گستردهتری را ارائه دهید، به طیف وسیعتری از مشتریها دسترسی خواهید داشت. گسترش دامنهی فعالیت در موسسهی حقوقیتان از اهمیت بالایی برخوردار است و راهی عالی برای جذب مشتریهای بیشتر است.